Vacature beheer agenda van de Dorpskerk

Per 1 januari 2021 ontstaat er een vacature voor het beheren en bijhouden van de agenda van de Dorpskerk t.b.v. uitvaarten, huwelijken, concerten enz. en het afstemmen hierover met de coördinator van de kostersploeg en/of de dienstdoende koster.

Het gaat om de volgende werkzaamheden:

  • Uitvaarten:

O  Contact met de uitvaartverzorger over de beschikbaarheid van de kerk op een bepaalde datum/tijdstip.

O   Bij beschikbaarheid de dienstdoende koster informeren en tijdens het stookseizoen de beheerder van de kerk vragen de temperatuur in te regelen.

O  Indien koffie en thee moet worden verzorgd dit doorgeven aan de coördinator van de koffieploeg. Zijn er speciale wensen voor

cake/koekjes, deze inkopen. Indien broodjes e.d.  gewenst zijn dient de uitvaartverzorger dit zelf te regelen via een cateraar.

  • Contact houden met de uitvaartverzorger inzake het aantal belangstellenden en hoeveel plaatsen moeten worden gereserveerd voor familie.

O  Eventueel op verzoek van voorganger of familie een organist regelen. Een eventuele vergoeding dient direct met de uitvaartverzorger te worden afgerekend.

O  Zorgdragen dat na de uitvaart het aantal, consumpties, koekjes/cake, alsmede de adres gegevens (eventueel referentienummer) van de uitvaartverzorger worden doorgegeven aan de penningmeester, zodat deze de kosten kan afrekenen.

 

  • Huwelijken/concerten:

O  Contact met belangstellenden over de beschikbaarheid van de kerk op een bepaalde datum/tijdstip

O  Bij beschikbaarheid de dienstdoende koster informeren en tijdens het stookseizoen de beheerder van de kerk vragen de temperatuur in te regelen.

O  Zorgdragen dat de penningmeester wordt geïnformeerd, zodat het gebruik van de kerk kan worden bevestigd en informatie doorgegeven om de eventuele hieraan verbonden kosten te kunnen afrekenen.

 

  • Kerstboom:

O  In de maand november de kerstboom (ca. 3 mtr. hoog) bestellen bij Intratuin onder opgave dat deze voor de kerk is en contant afrekenen. Kosten declareren bij de penningmeester.

  • Ruim een week voor kerst laten bezorgen (i.v.m. kerstviering school) en de vrijwilligers, die de boom op- en aftuigen informeren.

Vacature Beheer De Haven

Momenteel wordt de functie van beheerder van de Haven ad interim uitgeoefend door de voorzitter van het College van Kerkrentmeesters. Dit is geen ideale situatie, gezien de vele werkzaamheden die het voorzitterschap van het college met zich meebrengt.

 

Het beheer van de Haven bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • Agenda beheer van de zalen in de Haven en het kerkgebouw. Er is een Google agenda opgezet. Mensen sturen mailtjes (en bellen) voor vragen en afspraken.
  • Indien er een vraag naar verhuur is, informatie verschaffen over de kosten en afspraken; soms een bezichtiging van de ruimtes vooraf.
  • Bij externe verhuur voor de mensen het

gebouw openen en de afspraken nog een keer doorlopen. Bij intern gebruik is er meestal iemand die een sleutel heeft.

  • Factuur opstellen voor de kosten en mailen naar huurder en penningmeester.
  • Opgemerkt klein onderhoud (reparaties) doorgeven aan de persoon, die hiervoor verantwoordelijk is.
  • Contact leggen/houden met de schoon-maakploeg, voor regelmatige schoonmaak.
  • Contact houden met degene, die de brieven-bus leegt en de vuilnisbak buiten zet.
  • Contact houden met de tuinploeg.

 

Belangstellenden voor een van deze vrijwilligers functies worden vriendelijk verzocht zich te melden bij de voorzitter van het CvK. Dhr. Robert Wapenaar, tel. ’s avonds 010 – 5010230 of 06 – 28463442 en/of bij de secretaris van het CvK, Dhr. Johan Kijzerwaard. Tel 06-53725892 Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Mogen wij rekenen op veel positieve reacties?

Hartelijke groeten,

 

Namens het College van kerkrentmeesters,

Robert Wapenaar

Spreuk

God is altijd online

Nieuws

Vacature beheer agenda van de Dorpskerk

Per 1 januari 2021 ontstaat er een vacature voor het beheren en bijhouden van de agenda van de Dorpskerk t.b.v. uitvaarten, huwelijken, concerten enz. en het afstemmen hierover met de coördinator van de kostersploeg en/of de dienstdoende koster.

Het gaat om de volgende werkzaamheden:

Om in contact te komen met de gemeente kunt u contact opnemen met:

Predikant: Vacant
Scriba: Roel v/d Berg en Jannine van Lieshout, E-mail: scriba@pgpoortugaal.nl
Website: R. van Klaveren, tel. 5014962 of per webmaster@pgpoortugaal.nl

Dorpskerk

De dorpskerk is gelegen direct aan de Groene Kruisweg op de kruising met de Kerkstraat. Telefoonnummer van de dienstdoende koster: 06-17044302. De kerk ligt op loopafstand van het metrostation Poortugaal. Voor verhuur van de kerk: mw. K. de Zeeuw, 010-5067067

De Haven

Het adres van dit gebouw is: Emmastraat 9, Poortugaal. Voor verhuur contact u de beheerder via dehaven@pgpoortugaal.nl of 's avonds en in het weekend via 06-2846 3442.


Klik hier voor ons Privacy Statement.